Tuesday, August 31, 2010

APA TINDAKAN ANDA??






*********************************************************************




Apakah yang terlintas di benak anda apabila melihat gambar-gambar di atas?

Ni la bayi2 yang tidak berdosa yang dibuang tanpa belas kasihan.Di manakah hati nurani anda??

Bayi-bayi ini tidak berdosa..APA TINDAKAN ANDA??
Renung-renungkanlah...




6 comments:

  1. Sebagai manusia yang berperikemanusiaan kembalilah kepada fitrah manusia yang perlukan kasih sayang, bagi manusia yang beragama kembalilah kepada jalan Allah berpandukan Al-Quran dan Sunnah. Kerana anak-anak adalah amanah !!!

    ReplyDelete
  2. nauzubillah...Ya Allah kenapa manusia sekarang semakin kejam dan tidak berperikemanusian..darah daging sendri dibunuh seperti semudah menyental daki dibadan sendiri. lihatlah bagaimana fenomena alam yang semakin tidak menentu pada masa kini. mahu kah kita diturunkan azab sehingga sirna sama sekali seperti manusia2 sebelum ini?

    ReplyDelete
  3. rasa mau nangis jak tgk gambar2 tue bah..Ya Allah ampuni lah segala dosa2 kami..

    ReplyDelete
  4. ini realiti kejahilan manusia yang lalai dan rakus..bagi mereka nyawa bayi tidak ada nilai lebih hina daripada samapah....bila la remaja kita nak berubah ini....marilah kita sama-sama fikirkan wahai sahabat ku......

    ReplyDelete
  5. pelajar ipta/ipts pun ada yang buat kerja bodoh ni kan...nak kata bodoh, tidak..sebab bakal dapat ijazah tapi kenapa buat kerja bodoh ni...insaflah...

    ReplyDelete
  6. Tidak sanggup tengok. Inilah tabiat orang yang mengejar nafsu semata-mata tanpa memikirkan risiko. Tetapi ada juga barangkali yang menjadi mangsa. Lalu tidak tahu nak buat apa. Iman kurang lalu berlakulah hal ini. Kerajaan kini telah menyediakan tempat-tempat perlindungan kepada mereka yang terlibat dengan "mengandung tanpa nikah." Mungkin lebih baik mereka ke pusat-pusat tersebut daripada berbuat begini. Akhirnya menambah dosa. Sama-sama kita menyokong kempen antipembuangan bayi ini.

    ReplyDelete